✔ DUTCH DESIGN ✔ GRATIS VERZENDING EN RETOUR ✔ VEILIG BETALEN

Veel gestelde vragen

Zijn jullie jurken duurzaam?

Het maken van onze jurken is een proces waar veel passie en liefde bij komt kijken, en waar we dagelijks mee bezig zijn. Voor ons betekent duurzaam niet alleen de wijze hoe een product is gemaakt maar ook dat het een lange levensduur heeft.

Wij doen niet mee aan snelle seizoenswisselingen die het milieu onnodig veel belasten maar kiezen bewust voor slow-fashion. Voor onze jurken gebruiken wij alleen premium kwaliteit stoffen. De dubbel geweven tricot stretch die wij gebruiken is vormvast, stevig en zacht en draagt heerlijk.

Leefbaar loon, veilige en gezonde werkomstandigheden voor werknemers, vermindering van negatieve milieu-impact van grondstoffen, minder gebruik van water, energie en chemicaliën en minder chemisch afval en afvalwater zijn voor ons een prioriteit. Onze jurken worden daarom gemaakt in onze lokale Nederlandse en Europese ateliers door vakmensen. Zo kunnen we altijd de kwaliteit waarborgen én zijn we er van verzekerd dat de arbeidsomstandigheden goed zijn.

Onze stoffen hebben het Oeko-tex standard 100 keurmerk

logo

Oeko-tex standard 100 is een keurmerk dat jou garanties geeft ten aanzien van je gezondheid. Oeko-tex test textiel op aanwezigheid van schadelijke stoffen. Als een textielstof het Oeko-tex keurmerk krijgt, dan bevat het geen schadelijke stoffen. Beter voor je huid en voor je gezondheid dus!

Hoewel het keurmerk gericht is op de gezondheid, hebben de richtlijnen voor het gebruik van schadelijke stoffen ook raakvlakken met de ecologische dimensie van duurzaamheid. Immers, hoe beter en veiliger het productieproces van grondstoffen en materialen, hoe minder het milieu ermee wordt belast.

De Oeko-Tex Standard 100 is van toepassing op de textielstoffen die wij gebruiken voor het maken van onze jurken. Er wordt gewerkt met 4 productclassificaties op basis van het beoogd gebruik. Hoe dichter het product met de huid in contact komt en hoe gevoeliger de huid, des te strenger de eisen.

De standaard wordt beheerd door de International Oeko-Tex Association. Bij de International Association for Research and Testing in the Field of Textile Ecology (Oeko-Tex) zijn instituten aangesloten die testen of producten aan de criteria voldoen. De organisatie heeft zelf testinstituten hiertoe geautoriseerd. Een certificaat heeft een geldigheidsduur van een jaar.

Ik heb. geen bevestiging email ontvangen?

Mocht je binnen enkele minuten na het plaatsen van een bestelling geen bevestiging van ons hebben ontvangen, kijk dan even je ongewenste e-mails. Mocht je daar geen email terugvinden email ons dan direct zodat wij je email adres voor je kunnen nakijken.

Wanneer word mijn bestelling geleverd?

Hemel streeft ernaar je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden mits het artikel op voorraad is.

Hemel garandeert dat je aankoop binnen 30 dagen bezorgd wordt, tenzij anders is overeengekomen. Als Hemel de termijn van 30 dagen overschrijdt, heb je het recht je aankoop kosteloos te annuleren. Er wordt per e-mail een bevestiging van verzending en een track and trace code naar je verzonden. PostNL bezorgt in de regel de volgende werkdag binnen Nederland en België, de levertijden voor overige landen kun je hier vinden. 

Klik op deze link om je pakket te volgen.

 

Hoe kan ik betalen?

Alle prijzen zijn in euro`s en inclusief BTW.

Elke bestelling wordt pas geleverd na betaling. Je kunt veilig betalen via Ideal, PayPal, Bancontact / Mister Cash, KBC/CBC, Belfius Direct Net, Sofort banking of creditcard.

Voor meer antwoorden op vragen die je eventueel nog hebt kun je kijken op onze Faq pagina.

Kan een korting achteraf worden toegepast?

Actiekortingen zijn alleen geldig op bestellingen die geplaatst zijn tijdens de actieperiode. Korting wordt niet achteraf verrekend op reeds geplaatste bestellingen.

Hoe beschermen jullie mijn gegevens?

We hebben zowel technische als organisatorische maatregelen getroffen om je gegevens te beschermen tegen verlies, manipulatie, onbevoegde toegang, etc. We verbeteren onze veiligheidsmaatregelen continu in geval van technologische vooruitgang en ontwikkelingen. Bij Hemel Dress beschermen we je gegevens door encryptie. SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een functie die alle informatie die tussen de koper en de verkoper verzonden wordt versleutelt.

Creditcard

Om creditcard betalingen bij ons zo veilig mogelijk te maken wordt alle informatie in versleutelde vorm verzonden met gebruik van SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat de informatie door een beveiligde verbinding wordt verstuurd en dat je creditcardgegevens niet door externe partijen gezien kunnen worden.

 Voor creditcard betalingen werken we samen met een geautoriseerde betalingspartner die namens ons direct bij de bank  controleert of de creditcard geldig is voor aankopen. Onze betalingspartner verwerkt je creditcardgegevens op de juiste wijze zoals vastgelegd in de internationale veiligheidsstandaard PCI DSS, ontwikkeld door creditcardorganisaties VISA, MasterCard, Diners, American Express en JCB. Dit betekent dat je creditcardgegevens volgens de hoogste veiligheidsstandaard verwerkt worden

PayPal

PayPal biedt een van de best beveiligde betaalplatforms ter wereld.  Bij betaling via PayPal ben je altijd beschermd door een extra laag beveiliging. Dat komt omdat al je financiële gegevens, zoals je bankgegevens en je creditcardnummer, veilig en versleuteld worden opgeslagen bij PayPal.  Bovendien bied Paypal een extra bescherming in de vorm van Aankoopbescherming.

 

IDEAL

iDEAL werkt direct samen met 9 grote banken in Nederland: ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en van Lanschot. iDEAL is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDEAL net zo veilig is als internetbankieren. Nadat  je iDEAL hebt gekozen als betaalwijze wordt de eigen bank geselecteerd. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank. In deze omgeving staat de bank garant voor de veiligheid. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Hoe maak ik een retourlabel aan?

Stap 1)

Volg de link naar het retour portal deze werkt het beste vanuit een pc.

Stap 2)

Start een retourprocedure.

Stap 3)

Vul de tracktrace code in ( deze code staat vermeld op de verzenddoos, onder de barcode) en de postcode vermeld op de verzend doos.

Stap 4)

Controleer je gegevens.

Stap 5)

Geef een locatie aan waar je wil retourneren.

Stap 6

Bevestig de ingevoerde gegevens,  download het verzendlabel  en print deze uit.  Het verzendlabel wordt vervolgens ook per mail toegestuurd.

Hebben jullie een bezoekadres?

Hemel heeft helaas geen bezoek adres.

Hoeveel zijn de verzendkosten?

Voor je verzending van de bestelling binnen Nederland en België brengen wij geen kosten in rekening,  Buiten Nederland en België brengen wij wel portokosten in rekening. Deze kosten kun je hier vinden en tijdens de checkout in onze webwinkel.

Kan ik iets bestellen wat is uitverkocht?

Wanneer er een artikel of maat uitverkocht is kun je je gegevens achterlaten bij het artikel onder het kopje ‘uitverkocht, ik wil hem’. Indien het artikel weer op voorraad is, word je automatisch op de hoogte gebracht per e-mail. 

Kan ik een item ruilen?

Bij Hemel kun je artikelen ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsten in onze webshop. Op deze manier kun je direct zien of het artikel nog beschikbaar is. Wij adviseren je bestelling meteen af te ronden, het kan namelijk voorkomen dat er maar een beperkte voorraad is van het door jou gewenste item.

Als je een nieuwe bestelling plaatst om je verkeerde artikel(en) te vervangen, hou er dan rekening mee dat je de nieuwe bestelling opnieuw vooraf dient te betalen.

Onze klantenservice kan vanwege technische redenen geen artikelen voor je reserveren, verrekenen of een nieuwe bestelling plaatsen. Ećn op ććn artikelen ruilen is helaas niet mogelijk, het is ook niet mogelijk om via het retour formulier een vervangend artikel aan te vragen.

Informatie over hoe je een artikel retourneert vind je hier.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Hieronder vind je een stappenplan over hoe te winkelen via internet bij www.hemeldress.nl. Uiteraard zijn we tijdens kantooruren bereikbaar voor alle vragen:
Email: service@hemeldress.nl
Telefoonnummer: 31+ (0)23-302 0169 (Van 09:00-17:00 uur)

Stap 1 Plaats het gewenste artikel in het winkelwagentje
• Ga naar het artikel van keuze, kies een kleur en maat en klik op de knop ‘Winkelmand’
• Als alle artikelen naar keuze zich in de winkelwagen bevinden, ga dan naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Hier kan desgewenst nog de maat van kleding en het aantal artikelen worden gewijzigd of eventueel verwijderd
• Klik om verder te winkelen op de knop ‘Verder winkelen’
• Klaar met winkelen? Klik dan op de knop ‘Bestellen’

Stap 2 Persoonlijke gegevens opgeven
• Om de bestelling te kunnen verwerken, vragen wij om enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Dit is een eenmalig proces, bij een volgend bezoek aan Hemel Dress kun je eenvoudig inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.
• Bestel je voor het eerst, dan kun je ervoor kiezen om een account aan te maken. Klik hier om een account aan te maken.

Stap 3 Betaalwijze kiezen
• Kies de gewenste betaalwijze: direct met iDEAL, Visa, MasterCard, PayPal, American-Express, Mister Cash, Zelf Overmaken of onder Rembours aan de postbode betalen (Remboursbetaling alleen mogelijk in Nederland).
• Wanneer je een keuze hebt gemaakt wordt gevraagd om specifieke betalingsgegevens in te vullen.
• Zodra dit is gebeurd en de betalingsopdracht is bevestigd wordt de betaling automatisch verwerkt. De betaal transacties die worden verricht op Hemel Dress, worden beveiligd door de betaalsystemen Mollie en Paypal. Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in ons computersysteem.

Let op: Producten zijn pas écht voor je gereserveerd als de betaling is afgerond, dus niet als het product alleen in je winkelwagentje zit. Wees je hiervan bewust
Voor meer antwoorden op vragen die je eventueel nog hebt, neem gerust contact met ons op info@hemeldress.nl

Kan ik bestelde artikelen ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja dat kan. Je kan je zending bijvoorbeeld ook op je werk laten bezorgen of op een PostNL Servicepunt.

Hoe laat ik mijn bestelling bezorgen bij een servicepunt?

  • Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je de bestelling op een PostNL Servicepunt wilt ontvangen.
  • Je bestelling wordt bezorgd bij het PostNL Servicepunt van jouw keuze.
  • Zodra je bestelling verzonden wordt naar het PostNL Servicepunt krijgt je een bericht op het bij ons bekende e-mailadres.
  • Neem altijd je identiteitsbewijs mee als je de bestelling ophaalt.
  • Wanneer de bestelling na 14 kalenderdagen niet is opgehaald, wordt deze retour gezonden.
  • Het retourneren van één of meerdere artikelen kan ook via een PostNL Servicepunt.

Mijn bestelling is vertraagd?

Waneer je bestelling vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvang je hiervan zo snel mogelijk bericht. Mocht dit langer duren dan 30 dagen dan mag je natuurlijk kosteloos je bestelling annuleren.